18 Mart 2009 Çarşamba

PTT !


Ofisten önce uğramam gereken yerler olduğundan herzamankinden 30 dakika daha erken çıktım evden. Uzun zamandır sabahın 08.00' inde dışarda bulunmamıştım. Serin bir mart sabahı bulutların arasından gülümseyen güneş karşıladı beni ve içim neşe ile yeni günün sevinci ile doldu.
Yolda yürürken 10 kuruş para gördüm alıp cebime koydum. Kısa günün kârı :)

Ptt' ye uğrayıp hesabımdan para çekmem gerenkli. Açılış saatinden önce (serin havada dışarıda üşümesinler diye), kapılar açılmış herkes numarasını almış sıralarını bekliyorlardı. Ptt şubeleri yenilenerek modern bir görünüm kazandı. İşlemler artık eskisinden daha hızlı, elektronik panolar ve güleryüzlü personel ( zaman zaman her işte olduğu gibi asık suratlısı da oluyor ) yeniliğin aynaları sanki. İçeride dokunmatik ekranlı numaratör olmasına rağmen bir kargaşa ile karşılaştım. Daha mesaisi başlamamış memurlar bekleyenlerin sabırsızlığına karşı koyamamış işlemlere başlamıştı ama numaratörü kullanmayıp ben yaşlıyım, benim işe yetişmem lazım ( ee biz de gidiyoruz.herkesin işe yetişmesi lazım ), bi'tarafım ağrıyo beklemeyeyim diyenler nedeniyle ortalık karışır gibi olurken güvenlik görevlisi ve bir gişe memuru herkesi sakinleştirip sıra numaralarına riayet edilmesini sağlayarak görevlerine döndüler.

42 kişi vardı önümde ve tam 30 dakikada sıram gelim işlemlerimi hallettim. Bu esnada benimle ilgilenen memur dekontumda yazandan 200.00 TL fazla para verdi. Parayı sayarken farkettim ve memura "fazla verdiniz, bunu geri alın" dedim. Memur küstah bir tavırla "evet öyle oldu, alayım" derken kendimi bankonun arkasına elimi uzatıp kasasından fazla para çektiğim için suçlu gibi hissettim. Hem kendi dikkatsizliğinden çoluğunun çocuğunun rızkını başkalarına verecek, hem kasası açık çıkıp yöneticilerinin gözünden düşecek diye düşünüp mahcup olup bana teşekkür edeceğine küstahça suçluymuşum gibi davranması canımı çok sıktı.

Hava güzel, sıkıntıları barındıracak gibi değildi. Otobüse binip Karaköy' e geldim ve motorla Kadıköy e giderken kitabımın sayfalarına gömüldüm.

Ptt bu değişimden ötürü bir övgüyü hakediyor. Ufak tatsızlıklar yaşansada sonuçta herşey modernize olmuş. Modernize olmayan tek şey " memur zihniyeti ".

3 yorum:

mermaid dedi ki...

memur zihniyeti bir değişse, neler değişecek aslında...

Bahar Ulus dedi ki...

evet asıl çözüm o. üsküdar ptt sinde bir çalışan bey var bence tüm ptt çalışanlarına o eğitim vermeli. zaten çalışan ödülü almış.

Unknown dedi ki...

@mermaid neler değişir hayal bile edemiyorum..

@fullhouse üsküdar daki yeni ptt de bulunmadım ama eski halini ve çalışanlarını biliyorum, bahsettiğin görevliye denk gelmedim.örnek alınacak çok kişi var aslında.

bu arada ilk takipçilerimsiniz, teşekkür ederim.